Novel 1

MISI PURNAMA BIRU

cover novel depan dan belakang
Novel ni aku beli kt satu kedai buku kt stesen bas Larkin..nme nye..ehem2..Pustaka Azhar..keh3..same yo..ok,time tu ak bru je smpai dari kl..baru pas abes program Baksis..tetibe,time nk g masjid,ak trpandang la susunan novel kt dlm kedai tuh..mase tu,tringat la kt mmber2 sume pn dok layan novel jek skrg nih..hehe..jiran bilik aku dok layan novel lagenda budak setan..fuuhh,dasyaaattt...haha..so,bile pikir,lame kot aku cuti,isi mase ngn bace novel ah! so,ak pn belek buku yg ade kt situ..ade 2 buku yg mnarik prhatian aku..buku kt atas nih ngn satu novel jiwang..ak beli je dua2..haha..tp,skrg ak nk citer sal buku ni dulu..sebab ape?sebab baru buku ni yg abes bace,yang lg 1 xsentuh lg pn..haha..

Sinopsis,korg bace la sndiri kt gmbr atas tuh..ade sebab ak letak gmbr yg siap de sinopsis..hahaha..tp,cm borink jek kalo xciter..ok,ak citer je laah..citer tntang Syaid dan Hasran..diorg ni la watak utama..diorg kne cari Bunga Purnama Biru tuk ubati pnyakit abg die..tp,bunga ni kira wanted gak r..so,rmai pihak2 trmasuk le yg jahat nk amek g cari bunga ni jugak..ah,mlas nk citer pnjang..hehe..yg mnariknye..citer ni dh macam citer Harry Potter + Avatar (yg katoon pnyer)...



haa,siyes! cme bezanye,diorg xmain sihir2..diorg de seni manipulasi unsur..ade air,api,angin dan tanah..sme la dlm citer avatar tuh..yg paling best,citer ni menekankan aspek2 agama Islam sepanjang penceritaan..pastu ade r skolah khas yg ajar seni manipulasi unsur..plus sbjek math,fizik..bla2..haha..sme r cm Harry Potter..so,bnde tu brgabung dan lahirlah citer nih..

jd,tuk novel nih..pkai sistem bintang r ye..so,daripada 5 tu..ak bagi 4 bintang!!
tahniah kpd author novel nih..Hasbullah Abu Bakar..nice!

p/s : aku rase kalo novel ni bwt filem..cm gempak jek..hehe

2 comments:

Hasbullah abu bakar said...

Assalammualaikum wbt.

Terima kasih saudara kerana sudi membaca karya sulung saya dan sudi memberi maklum balas.

Buat pengetahuan saudara, Herbalis 2 akan menyusul tidak lama lagi, insyallah.

Saudara juga boleh mengikuti perkembangan saya di facebook: http://www.facebook.com/hasbullahabakar

azzfmc said...

waalaikummussalam wbt.

sama-sama..terasa teruja dan gembira bila author novel sudi mninggalkn comment pd blog sy..terima kasih..=)

saya akn sabar menanti herbalis 2..tahniah!

Post a Comment